Murdoch Co. Settles 37 Hack Cases

Sang Tan / AP Photo

News Corporation chairman Rupert Murdoch arrives at his residence in central London, Thursday, July 14, 2011. Rupert Murdoch and his son James first refused, then agreed Thursday to appear before U.K. lawmakers investigating phone hacking and police bribery, while in the U.S., the FBI opened an investigation into allegations the Murdoch media empire sought to hack into the phones of Sept. 11 victims.

Rupert Murdoch's British newspaper company has agreed to pay damages to 36 people whose phones were hacked by the now-defunct tabloid News of the World. In doing so, the company also admitted guilt—and admitted it knew about the wide-scale phone hacking. Most of the 60 people who sued received settlements in the tens of thousands, but Jude Law was granted $200,000 for what his lawyer said was "considerable distress ... distrust and suspicion" and his ex-wife, Sadie Frost, received $77,000. Other payouts include $46,000 for former government minister Chris Bryant, $62,000 for former deputy prime minister John Prescott, and $62,000 for Guy Pelley, a friend of Prince William. One of Murdoch's own journalists, John Rowland, who worked at The Sunday Times, received $39,000 after News Corp. admitted to hacking his phone.