Content Section
NEWS CORP. Sky News Admits Hacking Email David Moir, Reuters / Landov

Sky News Admits Hacking Email

A senior executive from Rupert Murdoch’s Sky News admitted on Thursday that he had authorized a journalist to hack into email on two separate occasions, and justified the hacking by saying it was "in the public interest." Sky News head John Ryley said the journalist had been authorized to hack into the email of John Darwin, the “canoe man” accused of faking his own death, and, in a separate incident, into the email of a suspected pedophile and his wife. Murdoch’s son, James, resigned on Tuesday from his position as the chief of BSkyB, Sky News’s parent broadcaster.

April 5, 2012 8:20 AM