1. DUPED

    Breitbart Posts Fake Krugman Article

    Nobel Prize in Economics laureate US Paul Krugman is pictured during a press conference at the Royal Swedish Academy of Sciences in Stockholm, on December 7, 2008. AFP Photo / Fredrik Persson / SCANPIX 
 SWEDEN OUT (Photo credit should read FREDRIK PERSSON/AFP/Getty Images)

    FREDRIK PERSSON / AFP

    It would be devilishly ironic: Paul Krugman—economist, New York Times columnist, and fervent advocate of big-government spending—goes bankrupt by practicing what he preaches, spending his way out of debt. Satire website The Daily Currant posted just that story, which was picked up as fact by a number of websites, including Breitbart News. Tipped off that it was duped by the fake news, the conservative site quickly took down its own reporting of Krugman’s not-real bankruptcy. Now the old link returns a “Page Not Found” message.

    Read it at The American Spectator