Probed

RT’s Skripal Coverage Investigated by U.K. TV Watchdog

Britain’s broadcasting regulator has opened up seven investigations into Russia Today after the Kremlin state-funded news channel potentially breached impartiality laws during its reporting on the attempted murders of Sergei and Yulia Skripal. The attack on the Skripals in Salisbury, England—which the British government concluded was carried out by the Russian state using a deadly nerve agent—sparked international condemnation and led to the expulsion of Russian diplomats by governments across the Western world. The regulator, known as Ofcom, announced the investigations, saying: “Since the events in Salisbury, we have observed a significant increase in the number of programmes on the RT service that warrant investigation as potential breaches of the Ofcom Broadcasting Code.” All of the potential breaches relate to impartiality in Skripal coverage.