GEE WILLIKERS

Drudge Report Linked to Russian Propaganda Sites Nearly 400 Times Since 2012

The Drudge Report, the right-wing news-aggregator, has linked to Russian propaganda websites nearly 400 times since 2012, according to a new study by progressive watchdog group Media Matters. While the study found that Drudge promoted dozens of Russian propaganda articles each year, the number of linked articles increased to 79 at the start of the U.S. presidential race in 2015. The figure jumped in 2016 to 122 articles, which covered a wide range of U.S. and international topics that fit Kremlin interests. So far this year, Drudge has promoted only 45 Russian propaganda-outlet articles.